www.AutoMotoTrke.net Forum Index www.AutoMotoTrke.net
 Web Portal za ljubitelje AutoMoto Trka! 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log inLog in 
The time now is Mon Apr 21, 2014 4:59 pm
All times are UTC + 2 (DST in action)
View posts since last visit
View unanswered posts
 Forum index » AutoMotoTrke » Formula 1
KERS - Kinetic Energy Recovery Systems
Moderators: Urednici
Post new topic   Reply to topic View previous topicView next topic
Page 1 of 10 [142 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10 Next
Author Message
Downforce
Neki Veliki Dr. Mr.


Joined: 14 May 2007
Posts: 1782
Location: Beograd
 KERS - Kinetic Energy Recovery Systems
...jedno od resenja se vec iskristalisalo...

Kasalj, kasalj...

Dragi moji forumasi, imate tu cast da premijerno na ovim prostorima procitate kako ce funkcionisati jedan od KERS sistema... mig

Ovaj sistem je nastao kao rezultat saradnje tri velike kompanije:

-Flybrid Systems LLP- www.flybridsystems.com
-Xtrac - www.xtrac.com
-Torotrak- www.torotrak.com

Flybrid Systems LLP su osnovali bivsi inzenjeri Renaultovog F1 tima, John Hilton i Doug Cross, koji su svoj novac ulozili u Flybridovu tehnologiju skladistenja energije pomocu specijalno konstruisanog zamajca.

Xtrac je poznati proizvodjac sistema za prenos snage (menjaci, diferencijali, poluvratila, hidraulicni sistemi za upravljanje transmisijom).

Torotrak je kompanija koja se takodje bavi proizvodnjom sistema za prenos snage, s tim sto su njihova specijalnost kontinualno varijabilni menjaci (poznatiji kao CVT).

Sve tri kompanije su locirane u Engleskoj.

Ideja do koje je dosao dvojac iz Flybrida je bila da se kineticka energija rotacije tockova, pretvori u kineticku energiju rotacije zamajca, koja se potom moze iskoristiti za pogon vozila. Osnovni razlog zbog kojih su se odlucili za ovakav sistem je sto se sa njim mogu ostvariti mnogo manji gubici nego sto je to slucaj kod elektricnih sistema tj. veci deo kineticke energije se reciklira za pogon vozila. Kako je kod svake konverzije energije iz jednog oblika u drugi prisutan i odredjeni gubitak energije, cilj je bio da se sto je moguce vise smanje konverzije energije. Ono sto je osnovna prednost ovog sistema je to sto pretvaranje energije ne postoji. Mehanicka energija rotacije tockova se skladisti u mehanicku energiju rotacije zamajca. Jedini gubici su gubici na trenje, koji su prisutni i kod elektricnih sistema. Kod elektricnog sistema bi se prvo morala vrsiti konverzija mehanicke energije u elektricnu u generatoru, pa potom i elektricne energije u hemijsku kako bi se ista mogla skladistiti u baterijama. Prilikom koriscenja energije iz takvog sistema se takodje mora vrsiti konverzija energije u obrnutom pravcu cime se dodatno povecavaju gubici.

Rezultat je da je KERS sistem zasnovan na principu zamajca u stanju da reciklira 65% energije prilikom kocenja, naspram maksimalno 45% koliko je do sada bilo moguce elektricnim sistemima pri cemu su dimenzije duplo manje od konvencionalnih elektricnih ekvivalenata. Ovo je veoma znacajna kolicina energije koja se moze koristiti za ubrzavanje vozila, sto je narocito izrazeno u civilnoj auto industriji, narocito u gradskoj voznji. Kod njih je moguce ovaj sistem dodatno usavrsiti, jer dimenzije i masa nisu toliko vazni kao u F1.

Sistem koji su razvili inzenjeri ovih kompanija je sematski prikazan na sledecoj slici:



KERS sistem je ukomponovan u vec postojecu transmisiju vozila, i preko para zupcanika povezan sa izlaznim vratilom menjaca. U sklopu sistema se nalazi i Torotrak CVT (za vise informacija o njegovom funkcionisanju pogledati ovu stranicu http://www.torotrak.com/IVT/works/variator.htm) ciji je zadatak da regulise koliki ce momenat biti iskoriscen za ubrzavanje vozila prilikom koriscenja energije uskladistene kocenjem, odnosno broja obrtaja zamajca prilikom skladistenja kineticke energije.

Kako KERS sistem moze razviti do 130Nm momenta maksimalno, ovakav vid regulacije je neophodan. Ovoliki momenat je moguce isporuciti u roku od 50ms. Motori F1 razvijaju oko 250-280Nm momenta tako da vam je jasno da ne biste bas zeleli takav divljacki atak na prianjanje zadnjih tockova u brzoj krivini tipa krivine 8 u Turskoj ili130R u Suzuki. Moment se mora oslobadjati postepeno i kontrolisano. Uz pomoc ovakvog CVT prenosnika to je i omoguceno. Njegov prenosni odnos je moguce varirati u rasponu od 6 do 0.166, cime se postize potrebna regulacija. Efikasnost CVT-a se krece u rasponu od 90-94% u zavisnosti od prenosnog odnosa.

Prilikom kocenja, moment sa zadnjih tockova preko ovog prenosnika ubrzava zamajac, pri cemu je od kriticnog znacaja regulacija broja obrtaja zamajca. U ovom slucaju, Torotrak CVT nam sluzi za regulaciju broja obrtaja zamajca.

Upravljanje ovim sistemom se vrsi pomocu elektronike, dok je izvrsni deo resen pomocu hidraulike.

Kod sistema su jos prisutni i centrifugalna spojnica i epiciklicni set zupcanika. Funkcija spojnice je da prekine vezu sa zamajcem u slucaju prekoracenja broja obrtaja. Epiciklicni set zupcanika je prisutan kako bi se smanjio broj obrtaja CVT-a u odnosu na zamajac. On funkcionise u rasponu od 10000-12500 o/min.

Na kraju, ali ne ni najmanje vazan – njegovo velicanstvo zamajac. Zasto velicanstvo? Kako bi ovaj zamajac vrsio funkciju koja mu je namenjena a da pri tom bude prihvatljivih dimenzija i mase, doslo se do zakljucka da se mora obrtati ugaonom brzinom u rasponu od 32250-64000 o/min. Kako se pri tom broju obrtaja tacka na spoljnoj ivici zamajca krece brzinom od 3.3 Maha (oko 4174 km/h) zamajac bi se u prisustvu vazduha usled aerodinamickih otpora zagrejao na 400 stepeni Celzijusa. Ukoliko bi se ovo dogodilo, doslo bi do slabljenja materijala zamajca i ogromne centrifugalne sile koje su prisutne bi ga bez problema pokidale. Dodatni problem je sto bi prisustvo vazduha svojim otporom usporavalo zamajac cime bi se rasipala uskladistena energija.

Kako bi resili ovaj problem, konstruktori su zamajac smestili u hermeticki zatvoreno kuciste u kojem vlada vakuum. Na taj nacin su resili problem aerodinamickih otpora.
Ovo je izazvalo dodatne probleme u smislu podmazivanja, kao i cinjenice da neki materijali u prisustvu vakuuma ispustaju gasove. Takodje, tu je bio i problem proizvodnje, ciscenja i sklapanja ovakvog kucista. Na srecu konstruktora, daljim ispitivanjem je utvrdjeno da nije potreban toliko velik vakuum koliko su oni u pocetku smatrali.

Prisutni su bili i problemi sa dinamickim uravnotezenjem zamajca, sopstvenim oscilacijama sistema i giroskopskim silama. Sve ovo je uspesno reseno.

Zamajac je precnika 200mm. Sredisnji deo zamajca je izradjen od celika dok je spoljasnji prsten izradjen od kompozita. Sirina ovog prstena iznosi 100mm. Ovakva konstrukcija je posledica cinjenica da centrifugalne sile rastu sa rastojanjem od ose rotacije i zavise od mase. Iz tog razloga, celik koji ima vecu masu i manju cvrstocu je postavljen u sredisnji deo blize osi rotacije kako bi na njega delovale manje sile. Kompozit ima vecu cvrstocu I manju masu, tako da je postavljen po obodu zamajca. Ovako konstruisan zamajac ima odgovarajuci moment inercije potreban za skladistenje kineticke energije vozila i relativno male dimenzije i masu kako ne bi narusavao balans vozila. Masa ovako konstruisanog zamajca iznosi 5kg. Zamajac je konstruisan da izdrzi maksimalno 85000-90000 o/min.

Kuciste zamajca je izradjeno od aluminijuma. Ceo sklop kucista sa lezajevima i zaptivkama ima masu od dodatnih 5 kg. Zaptivke moraju spreciti prodor vazduha u kuciste i istovremeno omoguciti podmazivanje lezaja. Tecnost za podmazivanje kao i nacin zaptivanja su zasticeni patentom. Jos jedan zadatak koji kuciste mora da ispuni je bezbednost. Zamajac koji se vrti ovolikom brzinom bi u slucaju kvara bio ekvivalent granati ako ne i gori. Kuciste mora spreciti da do toga dodje. Prilikom provere bezbednosnih uslova Flybrid KERS sistem je uspesno prosao crash testove pod opterecenjem od 20-30g.

Xtrac je bio zaduzen za projektovanje i proizvodnju kucista celog ovog sistema.

Hidraulicki deo za upravljanje + CVT dodaju jos 15tak kg tako da ukupna masa ovog KERS sistema 25kg. Maksimalni precnik KERS-a iznosi 250mm.

Sistem je resen tako da cim vozac pritisne pedalu kocnice pocinje skladistenje energije. Skladisti se maksimalno 400kJ za sta ce biti potrebno nekoliko krivina, u zavisnosti od konfiguracije staze. Nakon sto je sistem napunjen vozacu je na raspolaganju maksimalno 80ks koje moze koristiti u trajanju od 6.6s. Naravno moguce je i koriscenje npr. 40ks tokom nekih 13.5s, sve dok je ukupna kolicina energije jednaka 400kJ. Tokom jednog kruga ukupna kolicina energije od 400kJ se moze koristiti maksimalno dva puta npr.tokom jednog kruga se na pravcu iskoristi 300kJ i u par krivina jos 100kJ.

Na koji nacin ce koristiti KERS je odlika vozaca i tima, a u zavisnosti od staze. Tu ce biti vazno naci pravilnu strategiju upotrebe ovog uredjaja tj. gde ga koristiti na stazi, koliku snagu koristiti i u kojem vremenskom intervalu kako bi se vreme po krugu najvise smanjilo?

Sledeca slika prikazuje realnu izvedba ovog sistema, zamajca i Torotrak CVT-a.



Za kraj da napomenem da ce se ovaj sistem sigurno naci na jednom od bolida F1 timova. Ugovor je vec potpisan. Za sada ostaje samo da nagadjamo koji je tim u pitanju...

Pozdrav. veoma srecan
_________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."

"The perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces."

Ferdinand Porsche


PostPosted: Mon Jun 02, 2008 5:07 pm
  View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger    Back to top 
Rad-o-ye
V.I.P.


Joined: 02 Mar 2006
Posts: 5081
Location: Toronto, ON
Veoma zanimljivo resenje! Ja sam ocekivao da ce se ova tehnologija koristiti iskljucivo za generisanje elektricne energije (cime bi se motori oslobodili potrebe da to rade pa bi veci % ukupne snage isao na pogon - razlika mala ali u F1 nista nije beznacajno) ali ovo je nesto zaista posebno. Jedini problem bi moglo biti pravilo o samo jednom pogonskom motoru u F1 - ako je onaj Renoov sistem tegova i opruga u nosu bio zabranjen kao pokretni aero uredjaj vec vidim da bi i ovo neko mogao protumaciti kao drugi motor. Sovjevremeno je i oko turbopunjaca postavljano isto pitanje - protestvovalo se da to predstavlja dodatni motor.

Da li ovo treba da se ceka da se skroz napuni pa tek onda da se koristi? U tom slucaju bi bilo logicno koristiti ga kao "dugme za obilazenje" ("push-to-pass") sistem koji bi po zelji dodavao odredjeni broj "konja" prilikom pokusaja preticanja.

Alternativno bi se moglo koristiti u kontinuitetu, znaci automatski se puni svaki put kad je pritisnuta kocnica, a postepeno oslobadja malo po malo kad je pritisnut gas, zavisno od nivoa popunjenosti. U ovoj varijanti vozac ne bi imao direktan upliv na oslobadjanje uskladistene energije nego bi jednostavno kroz papucicu gasa dobijao total snage motora plus ono sto je uskladisteno. Tada bi se elektronski regulisalo oslobadjanje ukupne energije u jedinici predjenog puta (recimo duzina kruga) pa bi u zavisnosti od nivoa popunjenosti zavisio i nivo oslobodjene energije u datom trenutku.

PostPosted: Mon Jun 02, 2008 5:27 pm
  View user's profile Send private message    Back to top 
Downforce
Neki Veliki Dr. Mr.


Joined: 14 May 2007
Posts: 1782
Location: Beograd
Bilo koji KERS uredjaj se moze okarakterisati kao drugi motor, tako da ta bojazan otpada.

Sto se tice napunjenosti i koriscenja, mislim da ce najveci problem biti da se napuni nakon pokretanja vozila iz stanja mirovanja. Sigurno je da ce tada proci par krugova pre nego se zamajac ubrza do zahtevanog broja obrtaja. Verujem da je potrebna odredjena granicna brzina na kojoj je njegova upotreba moguca.

Prilikom kocenja kineticka energija rotacije zadnjih tockova se pretvara u energiju rotacije zamajca. Kako se kocenje prekine zamajac se odvaja od ostatka transmisije(jos uvek mi nije najjasnije kako se to cini ali nije problem resiti to) i nastavlja da rotira u svom kucistu pod uticajem inercije. Jedino sto ga tad usporava je sila trenja u lezajevima sto je zanemarljivo mala vrednost.

Ono sto definise kolicinu energije koju zamajac apsorbuje je njegov moment inercije i kvadrat ugaone brzine. Moment inercije karakterise inertnost tela prilikom obrtanja. Sto je moment inercije tela veci to je njega teze zaustaviti prilikom obrtanja, ili pokrenuti iz mesta mirovanja - bice potreban veci moment da savlada njegovu inertnost.

Moment inercije ovakvog zamajca je mali, a energija se skladisti na racun broja obrtaja. To je ucinjeno da bi dimenzije i masa sistema ostali u razumnim granicama.

Prilikom upotrebe, inercija zamajca treba da savlada otpor ubrzanja tako da ako je broj obrtaja mali, moment otpora ce lako usporiti zamajac i vozac ce ostati praznih saka. Otuda pretpostavljam da se mora postici odredjeni broj obrtaja da bi zamajac bio maksimalno efikasan.

Ovo na civilnim vozilima nece biti problem jer zamajac moze imati vecu masu i dimenzije, pri cemu ce se koristiti na manjem broju obrtaja.

A oslobadjanje ce biti dogovoreno u zavisnosti od konfiguracije staze. U to sam siguran. Pretpostavljam da ce to biti na mestima gde konvencionalni motori imaju problem tj. gde motor radi na niskim brojevima obrta - jako spore krivine npr, jer je tad efikasnost motora najmanja.

Moguce je da ce smisliti nekakvu polugicu iza volana kojom ce se dozirati "gas" za KERS kako bi vozac imao punu kontrolu nad oslobadjanjem snage iz njega. Tu ce se kao problem javiti simultano upravljanje svim tim komandama.

S druge strane ako ga vezes za gas, prvo bi morao da ga ukljucis nekim dugmetom, pa onda doziras papucicom gasa. Tu je problem sto bi mapiranje gasa za motor bilo obrnuto od onog za KERS tj. pri malom gasu ti treba najvise snage od KERS-a dok pri maksimalnom gasu KERS treba da najmanje radi...osim u slucaju preticanja...uh... smesan si

Uopste to nije lak posao... smesan si
_________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."

"The perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces."

Ferdinand Porsche


PostPosted: Mon Jun 02, 2008 6:02 pm
  View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger    Back to top 
MetalHead
Osnivač sajta - AMT»MetalHead
Osnivač sajta - AMT»MetalHead



Joined: 13 Oct 2005
Posts: 10591
Location: Pančevo/Beograd
Profesore... ma kakav profesor! Ti si doktor nauka!

Savrseno si ovo objasnio! Svaka cast! Deluje sve tako logicno i jednostavno kao uostalom i svi savrseni izumi na ovom svetu veoma srecan

Bice ovo zajebano polje inventivnosti u F1... ovo moze mnogo da odlucuje i tek tu ocekujem spijunaze i neke skandale veoma srecan
Dobro je sto ima i ovako nezavisnih timova ljudi koji rade na tome pa ce i manji timovi imati neke komercijalne sisteme koji mogu biti dobri...

Videcemo...

PostPosted: Mon Jun 02, 2008 8:16 pm
  View user's profile Send private message Visit poster's website    Back to top 
Rad-o-ye
V.I.P.


Joined: 02 Mar 2006
Posts: 5081
Location: Toronto, ON
Cini mi se da ce tu biti puno frke oko ovoga, da li ce neki pokusavati da mehanicki "navijaju" ovakve uredjaje u boksu pre starta, ili ce koristiti instalacioni krug i krug za zagrevanje da ga naglim kocenjem sto vise napune. Nadam se da ce se FIA zato potruditi oko jasnih pravila da bi se izbegle mahinacije.

PostPosted: Mon Jun 02, 2008 8:54 pm
  View user's profile Send private message    Back to top 
Downforce
Neki Veliki Dr. Mr.


Joined: 14 May 2007
Posts: 1782
Location: Beograd
Suvise bi velika zajebancija bila "navijanje" ovakvog uredjaja u boksu, posebno ako se uzme u obzir cinjenica da je i ovih 260tak Nm previse za raspolozivo prianjanje prilikom starta iz mesta.

Krug za zagrevanje ima za cilj da se zagreju pneumatici. Tu previse ozbiljnih kocenja ne moze da bude zbog nedovoljne temperature pneumatika. Osnovni parametar za punjenje ovog uredjaja je koliko je kocenje ostro(razlika kvadrata pocetne i krajnje brzine definise kineticku energiju koja se reciklira).
_________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."

"The perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces."

Ferdinand Porsche


PostPosted: Mon Jun 02, 2008 9:17 pm
  View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger    Back to top 
Rad-o-ye
V.I.P.


Joined: 02 Mar 2006
Posts: 5081
Location: Toronto, ON
Downforce wrote:
Suvise bi velika zajebancija bila "navijanje" ovakvog uredjaja u boksu...

Eh, radjene su vec i gluplje stvari od ovoga ako bi donosile koju hiljaditinku mig

PostPosted: Mon Jun 02, 2008 9:35 pm
  View user's profile Send private message    Back to top 
Downforce
Neki Veliki Dr. Mr.


Joined: 14 May 2007
Posts: 1782
Location: Beograd
Mislis da je vredno toga da tockovima bolida saopstis snagu od 4kW tokom 100s ne bi li napunio uredjaj, kao i da je izvodljivo to uciniti u boksu bez da te iko provali? mig
_________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."

"The perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces."

Ferdinand Porsche


PostPosted: Mon Jun 02, 2008 9:48 pm
  View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger    Back to top 
Rad-o-ye
V.I.P.


Joined: 02 Mar 2006
Posts: 5081
Location: Toronto, ON
Pa ja ne mislim, ali me ne bi zacudilo da ako neko pomisli da bi mu to donelo nekakvu prednost to i pokusa da napravi.

PostPosted: Mon Jun 02, 2008 9:56 pm
  View user's profile Send private message    Back to top 
ikalo

Joined: 13 Apr 2008
Posts: 370
Ne znam koliko ce gledaocima da bude zanimljivo gledati nakon uvodjenja ovog sistema. Potencijal postoji jer bi dodatna snaga mogla da bude ono malo sto nedostaje za uspjesno preticanje. Vidjecemo vec.

Ono sto sam siguran da ce KERS donijeti je potpuno novo polje za raznorazne taktike i strategije u kvalifikacijama, pred sam start i u toku trke.

sto se tice punjenja KERS u boksu ili u krugu za zagrijavanje, meni to ima logike. U samom trenutku starta ne mora da se ukljuci dodatna snaga, ali, zar niko ne misli da bi taj "dodatak" mogao da bude jako potreban, cak i kljucan prilikom izlaska iz prve krivine recimo? ili prilikom postavljanja bolida za povoljniju poziciju za ulazak u tu krivinu. Kad se bolid jednom pokrene, onda je proklizavanje manje nego dok jos miruje. Ima ga, ali je manje, jer je inercija kretanja manja od inercije mirovanja. Mozda se nisam dobro izrazio. Ne, nisam se uopste dobro izrazio. Trenje mirovanja je vece nego trenje kretanja, sto znaci da je teze pokrenuti nesto iz mirovanja, nego ubrzavati nesto sto se vec krece.

Sad sve zavisi od detaljnih pravila i toga koliko ce koji tim biti uspjesan u pronalazenju rupa u istima. Ali da ce toga bit, bice, itekako!

PostPosted: Mon Jun 02, 2008 10:08 pm
  View user's profile Send private message Send e-mail    Back to top 
Downforce
Neki Veliki Dr. Mr.


Joined: 14 May 2007
Posts: 1782
Location: Beograd
Problem zbog kojeg je nemoguce to uciniti u boksu je sto bi vi na neki nacin trebali da simulirate kocenje bolida mase 700kg od brzine 300km/h do brzine od 90km/h. Ogromna je energija u pitanju. To nije nesto sto je moguce tek tako uraditi nekim uredjajem od 4kW (setite se samo kolika je jedna hilti busilica snage 2kW) u boksu na ogranicenom prostoru pred desetak kamera a da vas niko ne primeti.

Da li je sada jasnije o cemu govorim?
_________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."

"The perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces."

Ferdinand Porsche


PostPosted: Mon Jun 02, 2008 10:15 pm
  View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger    Back to top 
MetalHead
Osnivač sajta - AMT»MetalHead
Osnivač sajta - AMT»MetalHead



Joined: 13 Oct 2005
Posts: 10591
Location: Pančevo/Beograd
Sta je zapravo KERS? veoma srecan

Znate sigurno za one automobile koji se "nategnu" pa puste i cepaju...

E pa to je KERS koji energiju skladisti u opruzi.

A slicno tome je i ono "navijanje" automobila... isto sistem sa oprugom. Ovo vase pominjanje "navijanja" me podsetilo na sve ove zavrzlame koje sam odvalio ovde veoma srecan veoma srecan

Znaci sve ce biti ok samo da ne vidimo nesto ovako:


PostPosted: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm
  View user's profile Send private message Visit poster's website    Back to top 
Rad-o-ye
V.I.P.


Joined: 02 Mar 2006
Posts: 5081
Location: Toronto, ON
Downforce wrote:
...pred desetak kamera a da vas niko ne primeti.

Ako nije eksplicitno zabranjeno, zasto bi se sakrivali?

Razmisljam da bi tu mogao da bude u pitanju neki spolji aktuator, mozda i ceo motor po F1 propozicijama ili cak i veci cija bi jedina svrha bila da ga ukljuce na stolu da zalaufa ovo cudo na slican nacin na koji danas pneumatski starteri prekrecu motore.

Siguran sam da bi timovi, ako izracunaju da im tako nesto moze doneti makar i hiljaditi deo sekunde prednosti, nasli nacina da to i naprave.

PostPosted: Mon Jun 02, 2008 11:11 pm
  View user's profile Send private message    Back to top 
Downforce
Neki Veliki Dr. Mr.


Joined: 14 May 2007
Posts: 1782
Location: Beograd
Po meni je to preterana muka da bi dobio nesto sto ces kroz krug za zagrevanje ali i par krugova dok se pneumatici potpuno zagreju(ako ostane pravilo o zabrani grejaca) svakako napuniti do potrebnog nivoa. zbunjen

Ali za svaki slucaj - doneses pravilo po kojem KERS pre izlaska na stazu mora biti prazan i cao djaci...
_________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."

"The perfect race car crosses the finish line in first place and then falls to pieces."

Ferdinand Porsche


PostPosted: Mon Jun 02, 2008 11:33 pm
  View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger    Back to top 
gorocrnac
V.I.P.


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 332
A sta ako neko bude koristio sistem sa baterijama (akumulatorima) za smjestaj energije? Da li ce onda baterije na pocetku trke morati da budu prazne? Njima bi vjerujem bilo lakse da ih napune nego ovom zamorcu zamajcu ili kako vec...

PostPosted: Mon Jun 02, 2008 11:36 pm
  View user's profile Send private message Send e-mail    Back to top 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 10 [142 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topicView next topic
 Forum index » AutoMotoTrke » Formula 1
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
[ Time: 0.2227s ][ Queries: 12 (0.0547s) ][ GZIP on - Debug on ]